De laatste loodjes! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Kim Oedinghofen - WaarBenJij.nu De laatste loodjes! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Kim Oedinghofen - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 December 2016 | Nederland, Nijmegen

Nog twee weekjes en dan is het 1e semester van leerjaar 3 voor ons tweedegraads Engels studenten voorbij! Helaas zitten die twee weken wel volgepropt met genoeg onderwijs. Aankomende donderdag heb ik eerst de landelijke kennistoets voor Engels en vrijdag heb ik mijn CPE speaking exam op school. Dan hebben we volgende week woensdag nog de TEFL 8/9 toets en ook de onderwijskunde lessen waarin we nog presentaties geven over leer- en gedragsstoornissen! Om de mix compleet te maken gooien we er nog twee leertaken bij en het DPF (digitaal portfolio), die overigens pas in januari ingeleverd hoeven te worden, en dan is semester 1 compleet!

Alhoewel ik pas in februari naar Australië ga, vertrekken sommigen van mijn klasgenoten al in of net voor de kerstvakantie. Voor diegenen: Have fun, you guys!
Zelf vertrek ik op 9 februari vanaf Düsseldorf, met een tussenstop in Abu Dhabi, naar Melbourne. Vanuit Melbourne zal ik direct naar Bendigo gaan, waar een van de campussen ligt van La Trobe University. Op dit moment is nog niet veel bekend, zoals de vakken die ik ga volgen (Ik heb me er voor 9 aangemeld en ik mag er 4 gaan volgen) of welk type woning ik krijg, maar ik weet wel al enkele dingen!

Wat ik bijvoorbeeld al weet is dat ik meega met de pre-orientation trip! Hier zal ik de andere international students leren kennen van de verschillende locaties van La Trobe University. Van 17 tot 19 februari zal ik dus te vinden zijn langs de Great Ocean Road! I can't wait! Enkele dingen die ik ga doen tijdens deze 3 dagen: surfen, shoppen, zwemmen, chillen, hiken in Great Otway National Park, AFL (Aussie Rules Football) en natuurlijk met een bus de Great Ocean Road afleggen van 300 km!

Na deze pre-orientation trip begint het echte studentenleven in Australië met een verplichte orientation week, waarna de colleges gaan beginnen.

Op 24 juni zal ik vanuit Melbourne weer op het vliegtuig stappen om, na wederom een tussenstop in Abu Dhabi, op 25 juni weer uit te stappen op Düsseldorf Airport!

  • 07 December 2016 - 13:35

    Marianne Van De Ven:

    Hallo Kim, je zit zowat in de startblokken om de ervaring van je leven te maken!
    Natuurlijk zullen wij jou volgen in jouw belevenissen, een geweldige uitdaging.
    Wij wensen een fijne en veilige vlucht en wachten in spanning af.
    heel veel succes en een goede start voor alles wat je gaat doen

    Oma en Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Kim

Actief sinds 05 Dec. 2016
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 1915

Voorgaande reizen:

09 Februari 2017 - 24 Juni 2017

Semester abroad in Australië!

Landen bezocht: